تأملاتی در قرآن کریم

سید حمید آل سویط

تأملاتی در قرآن کریم

سید حمید آل سویط

کلمات کلیدی

ذی القرنین کیست ؟

ذی القرنین پیامبر بنی اسرئیل

کشفیات جدید در مورد ذی القرنین

کشف جدید در مورد ذی القرنین

نسبت جعلی به کوروش " ذو القرنین "

ذوالقرنین لقب سلیمان بن داوود علیه السلام

بساط سلیمان علیه السلام

معنی الاعراب اشد کفرا و نفاقا ؟

عهد حضوری

الْأَعْرَابُ أَشَدُّ کُفْرًا وَنِفَاقًا

الف و لام

الاعراب از لحاظ نحوی

تأملاتی در قرآن کریم _ سید حمید آل سویط

تفاوت میان عرب و اعراب

من از عربم و عرب از من نیست

عرب ستیزی آشکار

سید حمید آل سویط : رسوایی دارابی کشفى در تزویر حدیث

سوره آل عمران _ آیه 164

رسوایی دارابی کشفى در تزویر حدیث

دانلود کتاب تحفة الملوک

جعفر بن أبى إسحاق دارابى کشفى‏ (متوفای 1267ق)

کشف جدید سید حمید آل سویط در مورد ذی القرنین

ذی القرنین لقب کدام پیامبر می تواند باشد ؟

دلائل اثبات نسبت ذی القرنین به سلیمان بن داوود پیامبر بنی اسرائیل

حضرت سلیمان ملقب به ذی القرنین

یکتا پرست موحد

مجوس چه کسانی هستند ؟

مجوس

ماه پرست

قدمت زرتشت

بایگانی
پیوندها

نسبت های جعلی به آریایی ها


آیا فی الواقع آریایی ها اولین قوم موحد و به اصطلاح یکتا پرست بودند ؟

آیا فی الواقع  منظور از مجوس همان زرتشتیانند ؟


طرح کردن اینگونه اسئله فقط جهت مطلع نمودن آن اشخاص مسلمانی که غفلت نموده و به این ادعاها باور پیدا می کنند و متاسفانه در نهایت به گمراهی کشانده میشوند  می باشد . لذا اینگونه باورهای  مزور (جعلی ) آنقدر پوچ و بی اساس هستند که شایسته نیست در مورد اینها بحث شود و اسامی آن عده ی اسلام ستیز و عرب ستیزی که قصد دارند هر طوری که شده افکار عمومی را فریب دهند را ذکر کنیم و به آنچه که در فضای مجازی مطرح می کنند جواب دهیم .


عده ای متاسفانه بر این باورند که آریایی ها اولین قوم به اصطلاح ( یکتا پرست ) یا موحد هستند. و چنان به این باور بی اساس و مضحک پایبند هستند که این دال بر عدم تدبر و تأمل آنهاست.  و برای اینکه بتوانند نوعی مشروعیت برای دین مزور خود از قرآن کریم استخراج کنند روی به آیه 17 سوره حج آوردند . که مقصود از لفظ مجوس در آیه ذکر شده همان زرتشتیان است در صورتی که اینطور نیست همانطوری که بعضی از مفسرین دچار اشتباه در این لفظ شده و آنرا به زرتشتیان نسبت داده اند. 


در ابتدا میخواهیم بدانیم که معنی و مقصود این ادعای بی اساس چیست ؟


آریایی‌ها اولین قوم یکتا پرست

:

یعنی : آریایی های زرتشتی قبل از اسلام و مسیحیت و یهودیت یعنی ادیان ابراهیمی معتقد بر وحدانیت الله بوده و غیر از الله را نمی پرستیدند!!!




{ برای اثبات این ادعاء مدعیان باید تاریخ مزور خود را مرور کرده

و وجود زرتشت (اگر که صحت داشته باشد) و دوره ی زمانی آن را قبل از حضرت ابراهیم (علیه السلام) ثابت کنند.}


هرچند که در مورد زرتشت و دین زرتشتی یا همان آتش پرستان ایراد زیادی وارد است. از این که بگذریم تاریخ مزورشان نتوانسته دوره زمانی تقریبی برای پیامبر مزعوم خود معرفی کند و همه ی اعداد و ارقامی که وجود زرتشت را قبل از میلاد مسیح (علیه السلام) یاد کرده اند از روی گمان و حدس بوده و اگر هم صحت داشته باشد. که آن هم به زمان حضرت ابراهیم (علیه السلام) پدر ادیان ابراهیمی نمی رسد. پس چطور شد که آریایی های زرتشتی اولین قوم موحد بودند در صورتی که تاریخ واضحی از زرتشت و قدمت یکتاپرستی خود ندارند.


قصد مدعیان بصورت خلاصه :

آریایی ها قبل از مسلمانان یکتاپرست بوده اند. و مسلمانان 1400 سال است که موحد یکتاپرست شدند و از این طریق به اصطلاح دین زرتشت را احیا کنند و به عرب ستیزی و اسلام ستیزی بپردازند.


نسبت های مزور به قوم آریایی

 تا تحریف مجوس و رسوایی زرتشت




ذکر مجــوس در قرآن کریم  :



سوره حج _ آیه 17
إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا وَالصَّابِئِینَ وَالنَّصَارَىٰ وَالْمَجُوسَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا إِنَّ اللَّهَ یَفْصِلُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ

ترجمه :  همانا آنان که ایمان آوردند و آنان که یهودی اند و صابئان و نصاری و مجوس و کسانی که شرک ورزیده اند، حتماً خدا روز قیامت میانشان داوری می کند [تا گرویدگان به حق از آلودگان به باطل جدا شوند و حق پیشگان به بهشت و باطل گرایان به دوزخ درآیند]؛ بی تردید خدا بر همه چیز گواه است.


 لفظ مجوس فقط یک بار در قرآن کریم و آن هم در آیه ذکر شده آمده است . در تمام قرآن کریم الله
(عزو جل) از آتش پرست ذکری نیاورده است و فقط در مورد بت پرست و خورشید و ماه و ستاره پرست اشاره کرده است .
                            
اگر فرضاً لفظ مجوس در آیه 17 سوره حج را به زرتشتیان نسبت دهیم شرک آنها برایمان بسیار واضح است . و 
یکتاپرستی آریایی ها را افضاح (رسوا) می کند. چرا که الله (عزو جل)  ادیان ابراهیمی و همان اهل کتاب را در ابتدای آیه ذکر کرده و مجوس را به مشرکین ملحق کرده است از سیاق آیه باید فهمید مجوس به امم اهل کتاب ملحق نمیشوند بلکه از امم مشرک هستند.

 همچنین با تأمل در قرآن کریم الله 
(عزو جل) به هیچ پیامبری بجز (حضرت آدم و حضرت شیث تا حضرت نوح و حضرت ابرهیم (علیهم السلام) )در بین اقوم غیر سامی اگر پیامبری بوده باشد اشاره نکرده تا بخواهیم مجوس را به زرتشت نسبت دهیم همچنین آریایی های زرتشتی بنا به ادعای خود نژادشان را  از خانواده های هند و اروپایی می دانند.

و اگر لفظ مجوس برای زرتشتی که از اقوام سامی نبوده صحیح باشد . چرا الله 
(عزو جل) در مورد بودا و کنفسیوس یا ارسطو یا افلاطون که به اینها نیز نسبت پیامبری داده شده در قرآن کریم ذکری ننموده است ؟

پس می توان پی برد که در تعریف مفرده مجوس تحریف واقع شده است و آنرا به زرتشتیان نسبت داده اند.

مفرده مجوس در تعریف المعانی  :
المَجُوسُ : (معجم الوسیط)
 المَجُوسُ  : قومٌ کانوا یعبُدون الشمسَ والقمَر والنارَ. 
 وأُطلِق علیهم هذا اللقبُ منذ القرن الثالث المیلادیّ

مَجُوس : (معجم الغنی)
جمع:  مَجُوسِیٌّ.   
-قَوْمٌ کَانُوا مِنَ الْمَجُوسِ : مِنْ عَبَدَةِ الشَّمْسِ أَوِ القَمَرِ أَوِ النَّارِ...

مَجوس : (معجم الرائد)
(اسم) 
1- طائفة یعبدون النار أو الشمس
المَجُوسِیُّ : (معجم الوسیط)
 المَجُوسِیُّ  : الکاهنُ عند الأشوریّین وقُدامَى الفُرس.  
المَجُوسِیُّ  الکاهنُ الذی یقوم على النار. 
 المَجُوسِیُّ  الکاهنُ الذی یباشر أَعمالَ السِّحر.


همانطور که در تعریف المعانی آمده که مجوس قومی بودند که خورشید و ماه را عبادت می کردند و این عنوان از قرن سوم میلادی به آنها اطلاق داده شده است و در تعریف مجوسی اشاره به کاهن آشوری نیز شده است. این لفظ می تواند 
برای اقوام سامی صحیح باشد چرا که در جغرافیای سامیان فقط بت و ستاره و ماه و خورشید پرستیده می شد. و به همین دلیل در آیه 17 سوره حج  مجوس به مشرکین ملحق شده اند. 

 حضرت ابراهیم علیه السلام (علیه السلام) در جغرافیای سامیان (کلدانی ها)
بدنیا آمده است و در هیچ جای قرآن کریم در زمان حضرت ابراهیم (علیه السلام) و بعد از آن اشاره ی به آتش پرست نشده است. و دوران آن زمان را آیات 75 الی 79 سوره انعام برایمان روشن می سازد

وَکَذَٰلِکَ نُرِی إِبْرَاهِیمَ مَلَکُوتَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلِیَکُونَ مِنَ الْمُوقِنِینَ (75)فَلَمَّا جَنَّ عَلَیْهِ اللَّیْلُ رَأَىٰ کَوْکَبًا ۖ قَالَ هَٰذَا رَبِّی ۖ فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآفِلِینَ (76)فَلَمَّا رَأَى الْقَمَرَ بَازِغًا قَالَ هَٰذَا رَبِّی ۖ فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَئِنْ لَمْ یَهْدِنِی رَبِّی لَأَکُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّینَ(77)فَلَمَّا رَأَى الشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَٰذَا رَبِّی هَٰذَا أَکْبَرُ ۖ فَلَمَّا أَفَلَتْ قَالَ یَا قَوْمِ إِنِّی بَرِیءٌ مِمَّا تُشْرِکُونَ (78)إِنِّی وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِیفًا ۖ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ(79)


ترجمه : و این گونه فرمانروایی و مالکیّت و ربوبیّت خود را بر آسمان ها و زمین به ابراهیم نشان می دهیم تا از یقین کنندگان شود(75) پس چون [تاریکی] شب او را پوشانید، ستاره ای دید [برای محکوم کردن ستاره پرستان با تظاهر به ستاره پرستی] گفت: این پروردگار من است؛ هنگامی که ستاره غروب کرد، گفت: من غروب کنندگان را دوست ندارم(76)هنگامی که ماه را در حال طلوع دید [برای محکوم کردن ماه پرستان با تظاهر به ماه پرستی]، گفت: این پروردگار من است؛ چون ماه غروب کرد، گفت: یقیناً اگر پروردگارم مرا هدایت نکند بدون شک از گروه گمراهان خواهم بود(77)وقتی خورشید را در حال طلوع دید [برای محکوم کردن خورشیدپرستان با تظاهر به خورشید پرستی] گفت: این پروردگار من است، این بزرگ تر است؛ و هنگامی که غروب کرد، گفت: ای قوم من! بی تردید من [با همه وجود] از آنچه شریک خدا قرار می دهید، بیزارم(78)من به دور از انحراف و با قلبی حق گرا همه وجودم را به سوی کسی که آسمان ها و زمین را آفرید، متوجه کردم و از مشرکان نیستم(79)




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی